Zelfs zonder diploma doorgroeimogelijkheden in retail

Nieuws

In een artikel van Jobat.be wordt opgebokst tegen de vooroordelen met betrekking tot een job in de retailsector. Zo zou werken in een winkel eentonig zijn en niet veel uitzicht bieden op een duurzame, boeiende carrière. Dat blijkt niet te kloppen.

De retailsector is net de sector bij uitstek waar variatie troef is. Wie ambitieus is, kan bovendien rekenen op een uitdagende carrière, waarbij je zowel verticaal als horizontaal kan doorgroeien. Een diploma is daarbij amper van tel.  

Wie aan de retailsector denkt, denkt vaak aan de winkelmedewerkers in de plaatselijke supermarkt. Op het eerste gezicht een job die niet veel mogelijkheden biedt. Maar dat spreekt de sector ten stelligste tegen.

Sigrid Van Den Berghe, Head of Learning & Talent Development bij supermarktketen Lidl: “De retailsector is net een sector waarin medewerkers tal van doorgroeimogelijkheden hebben. We hebben enkele concrete voorbeelden van medewerkers die startten als winkelbedienden, de instapfunctie, maar doorgroeiden naar hoofdkassierster, assistent-shopmanager of zelfs shopmanager. Wie als filiaalbediende start, hoeft daar dus zeker niet zijn of haar hele carrière te blijven. Op relatief korte termijn kan je doorgroeien naar een functie met meer verantwoordelijkheid, waarbij je andere medewerkers kan aansturen."

PMO heeft een interessante opleiding om winkelbedienden die een leidinggevende functie hebben, te helpen om hun coaching kwaliteiten te ontwikkelen. Lees meer hierover op www.pmocvba.be/pmofiche-me-and-my-team of neem contact op met wendy.labie@pmocvba.be

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››