Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).

Ook aan vakantie in eigen land (17,80%), tuingerief, planten, bloemen en tuinmeubilair (14,19%), boeken, dag- en weekbladen (11,16%) en interieur en interieuraankleding (5,85%)werd meer uitgegeven. 

In de top 5 van minderuitgaven staan café- en restaurantbezoek (63,59% van de consumenten), vakantie in het buitenland (52,41%), kleding, schoenen en accessoires (51,63%), benzine en onderhoud van wagen (46,50%) en sport en recreatie (35,95%).

Op de vraag of consumenten wat ze de afgelopen maanden minder consumeerden alsnog de komende maanden (extra) gaan uitgeven, antwoordde slechts 9,19% positief. 54,79% zegt het geld te sparen en 27,23% geeft aan het geld aan iets anders te zullen besteden. 8,79%, tot slot, spreekt van minder inkomsten (en heeft dus minder dan normaal te besteden) door corona (tijdelijke werkloosheid, minder opdrachten/inkomsten als zelfstandige…). 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››