Consument geeft meer geld uit aan voeding
› Nieuws
UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Ook aan vakantie in eigen land (17,80%), tuingerief, planten, bloemen en tuinmeubilair (14,19%), boeken, dag- en weekbladen (11,16%) en interieur en interieuraankleding (5,85%)werd meer uitgegeven.
In de top 5 van minderuitgaven staan café- en restaurantbezoek (63,59% van de consumenten), vakantie in het buitenland (52,41%), kleding, schoenen en accessoires (51,63%), benzine en onderhoud van wagen (46,50%) en sport en recreatie (35,95%).
Op de vraag of consumenten wat ze de afgelopen maanden minder consumeerden alsnog de komende maanden (extra) gaan uitgeven, antwoordde slechts 9,19% positief. 54,79% zegt het geld te sparen en 27,23% geeft aan het geld aan iets anders te zullen besteden. 8,79%, tot slot, spreekt van minder inkomsten (en heeft dus minder dan normaal te besteden) door corona (tijdelijke werkloosheid, minder opdrachten/inkomsten als zelfstandige…).