Zelfs in VS scoort e-commerce ‘slechts’ 15% marktaandeel

Nieuws

In het Amerikaanse AngelList, een website voor startups, verscheen een interessant artikel over e-commerce en de traditionele retail. Spijts alle toekomstvoorspellingen neemt zelfs in de USA e-commerce minder dan 15% van de totale retail omzet voor haar rekening.

Dat gemiddelde wordt dan ook nog positief beïnvloed door bijvoorbeeld de boekenverkoop waar nu bijvoorbeeld Barnes & Noble zware klappen kreeg. In de voedingshandel gaat e-commerce ook in de VS veel minder hard. AngelList besluit dan ook dat de klassieke fysieke winkels ver van dood zijn. E-commerce heeft er wel voor gezorgd dat er heel wat technologische innovatie heeft voorgedaan in de retail.   

“The death of brick and mortar retail has been predicted for what feels like decades. With the rise of Amazon and e-commerce, as well as the collapse of major retailers like Sears, the fall of brick and mortar has seemed like it was just around the corner. As it turns out, brick and mortar is far from dead. It’s ushering in a new frontier in tech. Retail tech—the companies developing new products that enhance retail shopping—is a booming industry. As impactful as e-commerce has been, it still represents less than 15% of U.S. retail sales. While e-commerce dominates certain sectors—just ask Borders or Barnes & Noble—it has effectively failed to penetrate other markets, like groceries. This isn’t to say e-commerce isn’t a force. It is undoubtedly transforming retail and commerce more broadly. Brick and mortar, however, isn’t going anywhere soon, and retail tech companies are leveraging this popularity to build new, transformative products.”

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››