'Winkelhieren' is Woord van het jaar!

Nieuws

'Winkelhieren', of winkelen in je eigen buurt bij lokale handelaars, is verkozen tot Woord van het Jaar. Daar zit de campagne van UNIZO voor veel tussen. 'Winkelhieren' haalde het overtuigend van 'klimaatspijbelaar' en 'egelwegel' ...

Negentien kanshebbers waren er voor de felbegeerde titel van Woord van het Jaar en bijna 9.000 taalliefhebbers stemden mee. Het nieuw bedachte woord 'winkelhieren' haalde het met vlag en wimpel: één op de drie kiezers stemde voor het nieuwe woord. Op twee eindigt 'klimaatspijbelaar' en op drie 'egelwegel'. 

'Winkelhieren' werd voor het eerst gebruikt deze zomer toen UNIZO een campagne lanceerde om mensen ertoe aan te zetten om niet online te kopen, maar wel in de lokale winkel. Dat gebeurde onder de noemer 'Winkelhier'. UNIZO heeft de afgelopen dagen ook campagne gevoerd om 'winkelhieren' te nomineren als Woord van het Jaar. En met succes ... 

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››