"Winkelen met sociale bubbel moet kunnen!"

Nieuws

Buurtsuper.be en Unizo klagen de corona maatregel rond het verplicht solo winkelen aan. "Soms hebben we de indruk dat dit soort van regeltjes moeten maskeren dat de regering andere en nochtans belangrijkere ingrepen niet op orde heeft", aldus Luc Ardies van Buurtsuper.be. "De contact tracing in combinatie met voldoende testcapaciteit is nu prioritair."

Buurtsuper.be maakt zich immers zorgen dat op het moment dat de contact tracing op punt zal staan, er onvoldoende testcapaciteit zal zijn. "Onze zaakvoerders moeten ten allen tijde in staat zíjn om bij een besmetting onmiddellijk alle personeelsleden te kunnen laten testen", aldus Ardies. 

Ook modeondernemers doen er sinds de heropening in mei álles aan om de corona-maatregelen nauwgezet op te volgen en de veiligheid van hun klanten te garanderen. Met resultaat. Want de heropflakkering is op geen enkele manier het gevolg van het heropenen van de winkels. Mode Unie en UNIZO dringen er daarom op aan om ‘shoppen met je bubbel’ terug toe te laten. "De volksgezondheid primeert en we respecteren het beleid. Maar we begrijpen niet dat je met je partner, kinderen of bubbel op restaurant mag, maar niet kan gaan shoppen. Zeker nu er een algemene mondmaskerplicht is in de winkels. Ondernemers in de modesector hebben alle inkomsten nodig om te kunnen overleven, en daarbij maakt shoppen met je bubbel een immens verschil…", aldus de organisaties. 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››