Winkelbedienden zijn geen virologen

Nieuws

In Gazet van Antwerpen stond een opvallend interview met de zaakvoerder van Fruitmarkt Cools. Hij bevestigt wat Buurtsuper.be al herhaaldelijk onder de aandacht bracht. De mondmaskerplicht en andere coronamaatregelen beginnen op de zenuwen te werken van de heel wat klanten. “Iedere dag gaan er wel iemand de discussie met onze medewerkers aan, dat is onhoudbaar”, zegt hij.

Fruitmarkt Cools is met dertig winkels in de Kempen en Groot-Antwerpen een bekende keten voor groente en fruit. Als voedingszaak konden de filialen ook tijdens de lockdown gewoon open blijven. Zaakvoerder Luc Cools heeft de indruk dat sommige klanten hun coronamoeheid uitwerken op het winkelpersoneel. Op zijn Facebookprofiel deed hij deze week een oproep voor meer respect.

“Ik kreeg dit weekend te horen dat er op één dag in minstens vier van onze winkels klanten in discussie waren gegaan met het personeel over de coronamaatregelen”, vertelt hij. “Het gaat vooral om de verplichting om een mondmasker te dragen op openbare plaatsen en in handelszaken. Sommige mensen reageren zelfs agressief wanneer het personeel hen daarop wijst. Je kunt een eigen mening hebben over de aanpak van het virus, maar ga daarover geen ruzie maken met de medewerkers in de winkels. Wij stellen verkopers tewerk, geen virologen. Zelfstandige winkeliers moeten een boete van 750 euro betalen per klant zonder mondmasker. Onze mensen lopen zelf de hele dag onafgebroken met een mondmasker voor hun gezicht, wat tijdens de hittegolf absoluut geen pretje was. Hoe vervelend ook, iedereen moet de opgelegde maatregelen gewoon toepassen.”

Check hier ook de reportage op RTV

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››