"Werk kwijt in horeca? Dan maar de supermarkt"

Nieuws

In het Nieuwsblad en de Gazet van Antwerpen staat een artikel over het hoge aantal spontane sollicitaties dat de supermarkten krijgen als gevolg van de coronacrisis.

Bij Delhaize ontvangen ze normaal een paar tientallen spontane sollicitaties per dag. Maar vandaag zijn dat er 200 tot 250. Ook bij Colruyt Group zagen ze de voorbije weken een meer dan forse toename van het aantal sollicitaties.

Arbeidsmarktdeskundige Jan Denys (Randstad) is allesbehalve verrast: “Door de coronacrisis zijn jobs verloren gegaan, onder meer in de horeca. Mensen zoeken daardoor ander werk. En dan is het logisch dat ze zich richten op sectoren die het net goed deden tijdens deze crisis.”

Denys ziet nog een tweede oorzaak: “Mensen die misschien na enkele weken opnieuw op hun oude job aan de slag konden, maar voor wie deze crisis een wake-upcall was om nieuwe wegen in te slaan, op zoek te gaan naar een job met misschien iets meer zekerheid of doorgroeimogelijkheden.”

Want zeker jobs in de horeca slepen vandaag een onzeker imago mee, gaande van onduidelijke contracten tot een soms onzekere verloning. Hetzelfde kan worden gezegd van veel freelancejobs in de brede evenementensector.

Bij Delhaize merken ze ook dat veel sollicitanten door de coronacrisis een ander, positiever beeld hebben gekregen van de supermarktbedrijven, mede door de maatschappelijk belangrijke rol die ze tijdens de crisis opnamen.  

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››