Walmart wil TikTok kopen

Nieuws

‘De Tijd’ meldt dat supermarktketen Walmart en Microsoft het sociale medium TikTok willen kopen. Walmart wil er zijn supermarkten mee promoten en een online marktplaats creëren.

TikTok, een populaire videoapp, is eigendom van een Chinees bedrijf. Het bij jonge gebruikers razend populaire TikTok is de speelbal geworden van een strijd tussen de VS en China. Volgens het Witte Huis gebruikt China de waardevolste start-up ter wereld om met onschuldig ogende filmpjes de data van 1,5 miljard (vooral jonge) gebruikers te verzamelen en die gegevens aan het communistische regime in Peking door te spelen.

Behalve Microsoft en Walmart zijn ook Oracle en Twitter in TikTok geïnteresseerd. De mogelijke kopers zouden zich verlekkeren op de Amerikaanse, Canadese, Australische en Nieuw-­Zeelandse activiteiten. Die zouden samen 20 tot 30 miljard dollar kunnen opbrengen. Walmart wil via TikTok zijn supermarkten promoten en ziet het als klantenkanaal en online marktplaats.

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››