VLAM presenteert jaarprogramma 2020

Nieuws

VLAM presenteerde vorige week zijn promotieplannen voor 2020. Het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing wil een uniek kruispunt zijn tussen overheid, bedrijfsleven en consument en wil in die rol verbinden en verduidelijken.

"Om impact te creëren op de binnenlandse markt zien we dat heel concrete inspiratie die een gezond chauvinisme aanwakkert, het beste werkt", aldsu VLAM. "We bundelen deze op Lekkervanbijons.be en laten ons hierbij leiden door de seizoenen. We sensibiliseren ook via het onderwijs en lanceren een nieuwe onderwijstool voor leerkrachten uit de derde graad van het lager onderwijs opdat kinderen van jongsaf leren wat lokaal is en wat gezond is."

VLAM blijft ook sterk inzetten op marktonderzoek en bevraagt de consumenten om de verworven kennis vervolgens door te geven aan het bedrijfsleven. Op die manier ondersteunt het de productie en handel om vraaggericht te werken.

Internationaal wordt er ook verder geprofessionaliseerd. "Er worden beurzen, marktstudies, missies georganiseerd, dikwijls met Europese steun. We gaan in overleg met onze sectoren en bedrijfsleiders en bepalen samen de landen en doelen. Waar mogelijk reiken we uit naar de landbouworganisaties, federaties en overheden, bouwend aan een ecosysteem waarin onze productie kan groeien en bloeien."

Het programma 2020 belicht de plannen in detail, met aandacht voor de verschillende product(groepen) die VLAM vertegenwoordigt.

Klik hier om de LR pdf van het jaarprogramma te downloaden.  

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››