Verkoop bioproducten piekt tijdens coronacrisis

Nieuws Productnieuws

"Door de coronacrisis hebben mensen weer oog én respect gekregen voor de natuur én hun eigen lichaam”, aldus psychologe en health coach Gudrun Hespel. “En daardoor ook voor biologische producten.” Hygiena, Belgische groothandel van bioproducten, bevestigt: “Onze omzet is in maart gestegen met 63%, met uitschieters van de biologische vloeibare handzeep (+526%) en het biologisch meel (+329%)”.

De extra verkoop van biologische producten heeft mogelijk voor een deel te maken met het hamstergedrag van de consumenten in de eerste week van maart, maar volgens psychologe Gudrun Hespel is er meer aan de hand. “Het feit dat mensen nu verplicht thuis zitten, maakt hen veel bewuster van de natuur. Ik zie véél meer mensen wandelen of genieten van het in de tuin zitten dan vroeger. Veel meer mensen komen nu meer in contact met de natuur dan tijdens de dagelijkse rat race van het leven en beseffen nu meer dan ooit hoe kostbaar deze natuur is. Het is mogelijk dat daardoor meer mensen kiezen voor bewuste en eerlijke, biologische producten, uit respect voor de natuur én hun eigen lichaam."

David Van de Gehuchte van Hygiena: "De groei in de verkoop van ons meel, onze culinaire hulpmiddelen en broodmixen bewijst dat men in deze periode niet enkel de tijd neemt meer thuis te koken, maar dat de consument ook nog eens biologisch kiest vanuit het gezondheids- en smaakaspect. Uiteindelijk blijven we Belgen en houden we van lekker eten."

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››