Validatie autocontrolesysteem uiterlijk op 30/12/2020

Nieuws

In maart liet het FAVV weten dat uitgestelde audits geen impact zouden hebben op de bonus van de onderneming. Ondertussen werd beslist dat de validatie van het autocontrolesysteem terug in orde moet zijn ten laatste op 30/12/2020 om de bonus te kunnen behouden.

Op 18/03/2020 werd door het FAVV meegedeeld dat uitgestelde audits (Smiley) sinds de start van de maatregelen van de regering geen impact hebben op de bonus van de onderneming. Dit werd nogmaals bevestigd door het FAVV.

Na raadpleging van de OCI’s werd ondertussen vastgelegd dat de validatie van het autocontrolesysteem terug bekomen moet worden ten laatste op 30/12/2020 om de bonus te kunnen behouden. De toekenning van de bonus zal automatisch verlopen. De operatoren moeten hier verder bijgevolg niks speciaals doen.

Voor de horeca (incl. collectiviteiten) zal de uiterste datum voor het bekomen van de validatie nog nader vastgelegd worden van zodra meer info gekend is over de heropstart van deze activiteiten.

Deze aanpak werd vastgelegd binnen het huidige kader van verbetering van de situatie, maar deze kan worden herzien in geval van eventuele nieuwe maatregelen van de regering.

Nog vragen? 
Ann Wayenberg en Veronique Bert, onze experts voedselveiligheid en hygiëne, staan de Buurtsuper.be-leden bij met raad en daad. Indien jij ook vragen of twijfels hebt, aarzel dan niet om hen te contacteren via veronique.bert@unizo.be en ann.wayenberg@unizo.be

 

 

 

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››