'Tournée Locale' bij Carrefour

Nieuws

‘Tournée Locale’ is de nieuwe gids van Carrefour met exclusieve wandelingen doorheen België. En om de honger of dorst te stillen, omvat elke reis minstens één proeverijstop, bij lokale producenten van Carrefour. De gids is vanaf 12 juli verkrijgbaar in alle Carrefour-winkels.

In een gids van 96 pagina's stelt het enseigne 15 wandelideeën voor, te voet of met de fiets, die heel België doorkruisen. Wat deze 15 routes gemeen hebben: ze zijn allemaal gericht op het ontmoeten van lokale producenten.

De ruimte die de producten van lokale producenten innemen in de schappen van Carrefour-winkels blijft groeien. Met de ‘Tournée Locale’-gids ondersteunt de retailer haar lokale producenten door hun bekendheid te boosten.

Voor de Provincie Limburg bijvoorbeeld worden dagtoeristen uitgenodigd om een ​​fietsroute te volgen langs de slingerende paden van Haspengouw. Langs deze 39 km landelijke paden kunnen zij artisanale Haspengouwse stroop van Stroopstokerij Loonse Stroop proeven of smullen van de confituren en koekjes met zelfgekweekte ingrediënten van Activiteitenboerderij De Wroeter.

"Uiteraard behoren alle producten die tijdens een van deze wandelingen geproefd kunnen worden tot de 10.000 producten die worden verkocht in de afdeling ‘Lokale producenten bij u in de buurt’. Klanten die verzot zijn op een van deze delicatessen, kunnen ze dus vinden in Carrefour-winkels in een straal van 40 km van de productieplaats", aldus Carrefour. 

Zie ook https://www.carrefour.eu/nl/beter-eten/fietsroute-wandelroute-tournee-locale.html

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››