‘Tijd om af te ronden’: affiches en ander infomateriaal

Nieuws

De FOD Economie zal vanaf vandaag de informatiecampagne “Tijd om af te ronden” lanceren. Het is een campagne voor de consument over de verplichte afronding van de kleinste eurocentjes bij contante betalingen.

Deze campagne zal lopen via radiospots, posters in de steden en in de stations, en op sociale media. Meer info vind je via de FOD Economie websites https://goedafgerond.belgium.be (voor de handelaar) en tijdomafteronden.be (voor de consument). 

De FOD Economie heeft materiaal ontwikkeld dat je kan helpen om je klanten hierover te informeren. Check hiervoor http://bit.ly/kitcashrounded.

Voor de goede orde, het is niet verplicht om deze informatie te verspreiden, behalve wanneer je beslist om de afronding toe te passen voor alle betaalmiddelen (behalve maaltijdcheques, ecocheques en waardebonnen).

We bevelen het uiteraard wel aan, met name tijdens de eerste weken na de inwerkingtreding van de maatregel.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››