Thema-avond 2 'Marketing voor speciaalzaken'

Nieuws

Wegens de coronacrisis werd ons project voor voedingsspeciaalzaken even on hold gezet. We starten het programma nu - in alle veiligheid - opnieuw op met een tweede thema-avond rond winkelcommunicatie.

Consumenten hebben vandaag ontelbaar veel opties, ook lokaal. Zelfs een topproduct verkoopt zichzelf niet meer. Het is al lang niet meer voldoende om je winkel te vullen met lekkere producten en te wachten tot de klanten komen. Een klant heeft een goede reden nodig om naar je winkel te komen. De winkelervaring speelt hier een steeds grotere rol. Je klanten zijn bovendien de efficiëntie van online aankopen gewoon. Dat verwachten ze dus ook van je winkel. 

Dus stel jezelf de vraag: vindt de klant meteen wat hij zoekt? Wordt hij verleid om iets nieuw te proberen en is de winkel 100% afgestemd op de behoeften van de inwoners uit de buurt? Over deze vragen buigen we ons tijdens deze thema-avond.

Deze avond staat niet in het teken van een theoretische overdracht maar vooral in het uitwisselen van ervaringen

We starten de avond met een rondleiding bij drankenhandel Tommelin. We voorzien een licht avondmaal met tapas, belegde broodjes en aangepaste dranken. We houden uiteraard rekening met de huidige afstandsregels zodat we de avond op een inspirerende en vooral veilige manier kunnen beleven.

De rode draad doorheen de avond wordt geweven door Caroline Quintijn, Winkelcoach en coördinator van het project voor speciaalzaken binnen Buurtsuper.be. "Omdat ik overtuigd ben van de meerwaarde van de detailhandel adviseer ik al meer dan 8 jaar winkeliers bij het verbeteren van hun verkoopkracht. Daarnaast geef ik ook training in winkelcommunicatie. Je winkel is immers altijd je eerste verkoper. Mijn doel is om er je beste verkoper van te maken", aldus Caroline. 

Wees er snel bij want de plaatsen zijn beperkt!

Praktisch 
Spreker: Caroline Quintijn
Datum: dinsdag 23 juni
Uur: 17.30 tot 21.00 uur
Locatie: Drankenhandel Tommelin, Dikkebusseweg 308 in 8908 Ieper

Inschrijven kan tem zondag 21 juni via caroline.quintijn@unizo.be

Gelieve door te geven met hoeveel personen je zal aanwezig zijn en of we rekening moeten houden met allergieën of vegetarische voorkeuren rond het avondmaal.

Meer weten? 
Met het project ‘De moed om ietsje duurder te zijn’ wil Buurtsuper.be speciaalzaken verenigen en ondersteunen. Er worden vier thema-avonden georganiseerd en een inspiratietour. Klik hier voor de data en thema's van de andere thema-avonden.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››