Ter Dolen-brood Limburgse innovatie in circulaire economie

Nieuws Productnieuws

Vanaf juni vind je een vernieuwend en op-en-top Limburgs product in de winkel: het Ter Dolen-brood. Crelem Bakeries bakt het Ter Dolen-brood in haar bakkerij in Heusden-Zolder op basis van de mout van het Ter Dolen-bier uit Houthalen-Helchteren.

Ter Dolen-bier is een 100% Limburgs product. Het recept voor Ter Dolen-brood is ontstaan uit een samenwerking tussen de brouwmeester van Ter Dolen uit Houthalen-Helchteren en de bakkers van Crelem Bakeries. “Bovendien is het de ultieme smaakcombinatie van bakken en brouwen”, zegt algemeen directeur Geert Coppieters van Crelem Bakeries, “Twee producten waar alle Belgen van houden.”

Innovatie en traditie
“Met dit brood bewijzen we dat traditie en innovatie hand in hand gaan.” zegt algemeen directeur Geert Coppieters. “Crelem Bakeries is een moderne bakkerij waar we nog het vakmanschap hebben om op traditionele wijze brood te bakken met de mout gebruikt in het brouwproces. Het levert een uniek brood op dat op elke tafel in de smaak zal vallen.”

Circulaire economie
Het Ter Dolen-brood is een voorbeeld van innovatieve circulaire economie: door de draf uit de brouwerij weer als grondstof te gebruiken in het Ter Dolen-brood gaat niets verloren. Oude ambachten geven in de voedingsindustrie alvast het innovatieve voorbeeld.

Heerlijk gezond
Het Ter Dolen-brood is een bron van vezels. Het past dan ook perfect binnen een gezonde levensstijl. “Dat brood bijdraagt tot een gezonde levensstijl vinden we natuurlijk belangrijk”, zegt marketing manager Brenda Berghmans, “Uit de eerste reacties blijkt dat de mensen het daarnaast ook heel erg lekker vinden. Dat doet ons als bakkers toch nog het meest stralen van trots.”

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››