Steun voor Pink Ribbon van Carrefour

Nieuws

Carrefour sluit zich dit jaar opnieuw aan bij de acties van Pink Ribbon, een organisatie die zich richt op het vergroten van het bewustzijn rond borstkanker. Er zullen consumentenacties in de winkels plaatsvinden en Carrefour-medewerkers stappen mee in De Roze Mars.

Maar liefst 100 000 Belgische vrouwen vechten op dit ogenblik tegen borstkanker. Nochtans bestaan er nog heel wat misvattingen bij wie nog nooit met deze ziekte geconfronteerd werd. De vzw Pink Ribbon werd opgericht om hierop een antwoord te bieden: het grote publiek beter informeren en onwaarheden die nog leven rond borstkanker de wereld uit helpen.

Dit jaar werden de traditionele roze lintjes ontworpen door Elodie Ouédraogo en Olivia Borlée. Deze worden exclusief verkocht in de Carrefour-winkels. Pink Ribbon speelt bovendien in op de huidige situatie dankzij 12.000 maskers in de Pink Ribbon kleuren, beschikbaar aan de kassa van de Carrefour-winkels.

Voor elke schijf van €10 aan lingerie-aankopen gaat €1 naar Pink Ribbon.

Per verkochte doos van Papillon bananen schenkt Carrefour €1 aan Pink Ribbon. Ook andere merken in de Carrefour-winkels nemen deel aan deze actie, waaronder : Zespri kiwi’s, de tandpasta’s van Sensodyne en Sensodyne Proglasur en de Contrex waterflessen.  

Aangezien het belangrijk is dat iedereen zich inzet, steunt Carrefour Pink Ribbon ook intern. Alle medewerkers, zowel van de hoofdzetel als van de winkels, werden uitgenodigd om deel te nemen aan de uitdaging van De Roze Mars (10.000 stappen per dag), die volgende maand plaatsvindt. Op dit ogenblik hebben zo’n 800 Carrefour-medewerkers zich hiervoor al opgegeven.   

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››