Steun de Winkelhier-campagne

Nieuws

8 miljard euro. Zoveel hebben we vorig jaar geïnvesteerd in het buitenland en niet in onze eigen samenleving. Investeer in jobs en mensen uit je buurt, niet in dozen uit het buitenland! Als Belgische ondernemer draag jij ook bij tot de doelen van de Winkelhier-campagne. Steun daarom deze actie en verspreid de boodschap.

Dit voorjaar lanceerde UNIZO de Winkelhier-campagne, die de consument bewust wil maken over het belang en de voordelen van lokaal kopen.

Vorige week organiseerde UNIZO een nieuwe actie, om de aandacht te vestigen op de 8 miljard euro die vorig jaar wegstroomde uit onze economie, door de massale aankopen bij buitenlandse (web)winkels. Met een indrukwekkende stapeling dozen afkomstig van pakketjes die in België geleverd werden door buitenlandse webshops werd het getal ‘8 miljard’ gevormd op de Kunstberg in Brussel.

Waarom?
Omdat we beter 8 miljard euro investeren in mensen van hier, dan in dozen uit het buitenland. De positieve effecten voor onze economie en maatschappij zijn immers enorm. Geld dat hier wordt uitgegeven wordt hier ook terug geïnvesteerd, in jobs, infrastructuur, aantrekkelijke steden, lokale verenigingen, duurzaamheid, beleving. Daarom willen we de consument aan het begin van de eindejaarsperiode oproepen om massaal te winkelhieren voor cadeautjes, feesten, outfits… en dat zowel offline als online.

Op één of andere manier draag jij als Belgische ondernemer zelf ook bij tot een van de doelen van de Winkelhier-campagne. Steun daarom de actie en verspreid de boodschap! Hoe meer we communiceren over het belang van lokaal kopen, hoe meer consumenten zich bewust worden van de voordelen van kopen bij ondernemers van hier.

Hoe? 

Deel de campagne 

Bekijk hier het filmpje van de actie op de Kunstberg 

Volg de actie via Facebook

TIP: 'Winkelhieren’ is een van de 19 genomineerden voor Woord van het Jaar 2019! Stemmen kan via https://woordvanhetjaar.vandale.be/nl

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››