Specifieke coronamaatregelen

Nieuws

Welke specifieke ‘corona’ maatregelen moet ik nemen indien mijn (voedings)winkel open blijft? En wie is verantwoordelijk voor de naleving?

Voor alle winkels geldt dat zij de nodige maatregelen moeten nemen om de ‘social distancing’ maatregelen te respecteren en in het bijzonder het houden van de sociale afstand van 1,5 meter tussen elke persoon. Deze maatregel geldt niet voor personen die onder hetzelfde dak wonen zoals bijvoorbeeld ouders met kinderen.

Bovendien moet de toegang tot grootwarenhuizen als volgt worden geregeld:
- één persoon per 10m2 gedurende een maximale periode van 30 minuten
- in de mate van het mogelijk wordt individueel gewinkeld 

Zie ook onze eerdere berichten hierover: 
- affiches om klanten en personeel te informeren, klik hier 
- de belangrijkste coronarichtlijnen voor zaakvoerders, personeel en klanten, klik hier  

Wie is verantwoordelijk voor het toezicht van de naleving in de winkels? 
Het is de verantwoordelijkheid van de eigenaar van de winkel om de social distance maatregelen te laten naleven. Hij of zij moet adequate maatregelen nemen om dit te doen naleven. Indien je beroep doet op een beveiligingsfirma moet dat in vereenstemming zijn met de wet van 2 oktober 2017 tot regeling van de private en bijzondere veiligheid. 

Nog vragen? 
Aarzel dan niet om contact op te nemen met Buurtsuper.be via info@buurtsuper.be. Volg zeker ook onze website www.buurtsuper.be voor het meest actuele nieuws van de sector

Check www.unizo.be/corona of bel naar het gratis nummer 0800/20.750 voor alle andere ondernemersvragen over de coronacrisis.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››