Spar Colruyt Group speelt in op stijgende vraag naar veggie met nieuwe smeersalades

Nieuws Productnieuws

Spar Colruyt Group noteerde het laatste jaar een sterk stijgende vraag naar vegetarische voeding. De supermarktketen speelt daar nu op in met nieuwe smeersalades met een bijzondere smaak.

Ze zijn uniek omdat ze geproduceerd worden met een vleesvervanger op basis van soja. Die zorgt voor een echte vezelstructuur. Daardoor doet de smeuïge smaak van de salades denken aan kip. Ze zijn lekker op een boterham als ontbijt of lunch. De makkelijk smeerbare salades kunnen ook gebruikt worden voor bijvoorbeeld wraps, toastjes en hapjes.

De salades worden gemaakt op basis van soja-eiwitten. Die worden door een speciaal proces bewerkt tot een weefsel dat de structuur van vlees benadert. Deze vleesvervanger is de basis voor de 2 nieuwe smeersalades van Spar. In de veggie eierensalade zit 29 % soja en 24 % ei. De veggie groentensalade is een combinatie van soja (33 %) en de groenten paprika, wortel en selder (samen 22 %). De smaak en beet van deze salades zullen zowel vegetariërs als flexitariërs overtuigen.

Klanten zijn al bekend met spreads op basis van groenten, maar deze smeersalades zijn bijzonder. “De pure smaak en de beet zijn heel vernieuwend voor vegetarische producten,” zegt marketingverantwoordelijke Arlette Ghijsels. “De sojastukjes hebben dezelfde textuur als kip, waardoor ze een meer verzadigend gevoel geven. Het lijkt op vlees, maar is toch een 100% plantaardig product.”

Inspelen op een trend

Door zijn veggie-assortiment uit te breiden, speelt Spar Colruyt Group in op het stijgende aantal flexitariërs en vegetariërs. De buurtsupermarkt kiest bewust voor lekkere producten die bij hun filosofie passen. “Bij Spar willen we zoveel mogelijk tegemoetkomen aan de wensen van onze klanten. We merken dat ze steeds bewuster consumeren en dat de vraag naar vegetarische voeding op een jaar tijd sterk gestegen is”, zegt Arlette Ghijsels. “Steeds meer mensen hebben de behoefte om vlees te laten staan. Niet alleen bij een volledige maaltijd, maar ook tussendoor. We richten ons zowel op flexitariërs die op zoek gaan naar inspiratie en afwisseling, als op vegetariërs. Soms missen ze de veelzijdigheid, de smaak en de gewaardeerde textuur van vlees of vis. Met deze nieuwe smeersalades bieden we een smaakvolle oplossing.”

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››