Spaans cavamerk Freixenet brengt prosecco op de markt

Nieuws Productnieuws

Het Spaanse merk Freixenet, wereldwijd bekend voor zijn cava, brengt voortaan ook een Prosecco DOC en een Italian Rosé op de markt.

Wanneer een Spaans cavamerk zich op de proseccomarkt gooit, dan is daar vast een goede reden voor. En die reden is er: tussen 2010 en 2016 groeide de wereldwijde markt van schuimende wijnen (champagne, cava en prosecco) met liefst 44%. Binnen die markt was vooral prosecco de drijvende kracht achter de groei: van 142 miljoen verkochte flessen in 2010 naar 462 miljoen in 2016. Op een totaal van ruim een miljard verkochte flessen schuimende wijn in 2016 (zo’n 700 miljoen in 2010) komt dat neer op een groei van het volume-aandeel in flessen van 20% naar 47%.

Aantal verdeelpunten neemt toe

Vorig jaar al werden Freixenet Prosecco DOC en Freixenet Italian Rosé als test gelanceerd in het Verenigd Koninkrijk en in Scandinavië (beide bekend als fervente afnemers van prosecco). Sinds dit voorjaar liggen de twee nieuwkomers in het Freixenet-gamma ook in België in de rekken. In eerste instantie waren ze te vinden bij de vestigingen van Carrefour. Vanaf september komen daar ook Makro, de Spar-winkels van de Lambrechts Distributiecentrale (dus niet de Spar-winkels van Colruyt), Drankenhandel De Moor en Prik & Tik bij.

De stijgende populariteit van rosé-wijnen deed Freixenet er ook toe besluiten een Italian Rosé op de markt te brengen. Ook deze schuimwijn wordt gemaakt met Glera-druiven, met een kleine toevoeging van Pinot Noir voor de kleur.

Premium verpakking en prijs

Zowel de Prosecco DOC als de Italian Rosé zijn op elk vlak het label van premiumproduct waard. Los van de kwaliteit van de schuimwijn zelf, vallen ze ook op door hun bijzondere fles. Kostprijs in de winkel ligt rond de 13 euro. Daarmee zijn ze iets duurder dan de gemiddelde Freixenet-cava (rond de 8 euro),.

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››