SOS Patat: Red patatjes, eet frietjes!

Nieuws

VLAM en zijn Waalse zusterorganisatie APAQ-W stellen de campagne SOS Patat voor. Deze campagne is een initiatief van Too Good To Go en wil het massale aardappeloverschot dat is ontstaan door de coronacrisis helpen wegwerken. Ook buurtsupermarkten kunnen hun steentje bijdragen!

Als grootste exporteur van verwerkte aardappelproducten ter wereld wordt de Belgische aardappelsector zwaar getroffen door de coronacrisis. De vraag naar diepgevroren aardappelproducten daalt drastisch  ten gevolge van de sluiting van horeca wereldwijd. Er wordt voorspeld dat er een overschot van 750.000 ton aardappelen te verwachten is, wat een massale voedselverspilling is.

Via een campagne op verkooppunten en sociale media spoort VLAM de consument aan om meer diepvriesaardappelproducten aan te kopen. Aangezien 99% van de aardappelproducten in de koelrayon van Belgische origine zijn, is elke verpakking die gekocht wordt een steun voor onze Belgische landbouwers.

Jij kan ook helpen! 
Eind juni verspreidt VLAM stickers van de SOS Patat-actie naar supermarkten. Zij kunnen deze gebruiken om diepvriesaardappelproducten zichtbaarder te maken in de diepvrieskasten. Daarnaast worden supermarkten ook aangemoedigd extra acties te voorzien voor deze producten. Hiervoor werken Too Good to Go en VLAM intensief samen met Buurtsuper.be en de individuele supermarktketens.

Via sociale media worden consumenten ook rechtstreeks aangesproken en warm gemaakt voor diepvriesaardappelproducten. De slogan ’SOS Patat. Red patatjes, eet frietjes.’ komt terug in elk bericht op Facebook.

TIP: in het Super magazine van juni vind je twee stickers om op je diepvriezers te kleven en je klanten aan te moedigen om meer frietjes te eten. Extra stickers nodig? Laat weten hoeveel je er nodig hebt via B2B@vlam.be en je ontvangt je extra gratis stickers! 

Meer weten? Check https://www.sospatat.be

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››