Solidariteitsactie Delhaize, La Lorraine Bakery Group en AB InBev

Nieuws Productnieuws

Delhaize, La Lorraine Bakery Group en AB InBev ontwikkelden samen een brood met Leffe Blond of Leffe Bruin. Voor elke vijf broden die in de Delhaizewinkels worden verkocht, schenken de drie merken een familiebrood (800g) aan de Belgische Voedselbanken.

In tijden waarin de donaties van voedsel en drank beperkt zijn door minder onverkochte goederen in de winkels, zochten de drie Belgische bedrijven naar een oplossing om de voedselbaken en armoede organisaties te ondersteunen. 

"Al vele jaren organiseert Delhaize een grote jaarlijkse voedselinzameling ten behoeve van de 9 Voedselbanken en hun 618 aangesloten lokale verenigingen die gratis voedsel uitdelen aan de meer dan 170.000 mensen in nood. We wilden deze steun op dit specifieke moment versterken door dit project", legt Charlotte De Vroey, Hoofd Duurzaamheid bij Delhaize, uit. 

Emma Pieters, Senior Brand Manager AB InBev BeLux: “Door de tijdelijke sluiting van de cafés en restaurants hebben wij nagedacht over een creatieve oplossing voor onze Leffe-vaten die waren bestemd voor de horeca. Vanuit onze sterke abdijtraditie ondersteunt Leffe graag goede doelen waarbij we iets kunnen terug doen voor de maatschappij."

"Voor La Lorraine Bakery Group is de vermindering van de voedselverspilling een absolute prioriteit in onze duurzaamheidsstrategie.", zegt Guido ook Vanherpe, CEO van La Lorraine Bakery Group.

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››