Samen bouwen aan een superbuurt!

Nieuws

Van september tem het Weekend van de Klant organiseert Buurtsuper.be zijn jaarlijkse imagocampagne. Ook de commerciële groepen verlenen graag hun steun aan onze campagne.

De campagne belooft alvast opnieuw hét event van onze sector te worden. Gedurende de hele maand september brengen we de specifieke troeven van de buurtsuper onder de aandacht. Want … geen superbuurt zonder buurtsuper!

Zij bouwen met ons mee aan een superbuurt:

“Lambrechts nv – licentiehouder van SPAR – kan deze imagocampagne alleen maar toejuichen en ten volle ondersteunen. Sommige consumenten hebben - onterecht - nog een ‘verouderd’ beeld van de buurtsuperette. De realiteit is evenwel anders. Het merendeel van deze winkels biedt een uitgebalanceerd assortiment met heel veel aandacht voor dagdagelijkse, verse producten. Meer en meer wordt de consument zich hiervan bewust. Dat bewijzen ook de cijfers. Het segment van de proximiteitswinkel is de enige groeier in een stagneerde food retail markt. Aan die bewustwording moeten we samen verder blijven werken! De medewerkers van de buurtwinkel spelen in deze ontwikkeling een essentiële rol. Ze kennen de klanten en hebben er vaak een belangrijke vertrouwensband mee. Ze zorgen voor ‘dat goed gevoel’ bij de klant, wat in contrast staat met de anonimiteit van de grote supermarkten.”
Manu Suffeleers commercieel Directeur, SPAR Lambrechts

“In een tijdperk, waar digitalisering en online shopping onmiskenbaar aan belang winnen, mogen we geenszins de aandacht voor de zelfstandigen in de buurt verliezen. Meer dan ooit vervullen zij een belangrijke socio-economische rol in hun marktgebied, en zorgen zij door hun lokale aanwezigheid voor een (h)echte ankerplaats, waar er nog ruimte is voor persoonlijk contact, service en beleving in de meest ruime zin van het woord. Een imagocampagne die dit accentueert, lijkt ons een vanzelfsprekendheid en geeft de lokale ondernemer terecht alle credits die hij of zij verdient. De medewerkers op de vloer zijn en blijven nog steeds ‘the first line marketeers’, daarover moeten geen universitaire essais geschreven worden. Jammer genoeg blijft het intriest dat men hen nog veel te vaak bekijkt als een noodzakelijk kwaad om de kassa te laten draaien. Samen met de ondernemer dragen zij de supermarkt, de ene kan niet zonder de andere! Dat ze terecht eens in de spotlights staan, daar is niets mis mee.”
Jan Pelgrims, algemeen directeur bij Alvo

“Spar is een gezellige buurtwinkel waar je terecht kan voor je dagdagelijkse boodschappen. Tijdens de campagne ‘Samen bouwen aan een superbuurt’, met als finale het Weekend van de Klant, wordt de functie van de buurtsupermarkten benadrukt. En die is belangrijk. Dankzij hen is er een winkel in je buurt en voor je buurt, waar je als klant terecht kan voor al je boodschappen. Dit is dan ook een campagne waar wij ons graag mee achter zetten. Tijdens het Weekend van de Klant willen we dit zeer zichtbaar maken voor onze klanten: we zijn er voor hen. Dat zorgt er ook voor dat je je als klant thuis voelt in je buurtsupermarkt. Dit is één van de sterktes waar onze zelfstandige ondernemers en hun medewerkers zich dagelijks voor inzetten. Spar, dat is onze Spar, van mens tot mens, dicht en persoonlijk bij onze klanten.”
Guido Soret, commercieel directeur Retail Partners Colruyt Group

“ ‘s Avonds of tijdens het weekend even binnenspringen in mijn Carrefourbuurtwinkel voor een snelle boodschap of met een boodschappenlijst in de hand. Het kan. Ik ben er zeker van dat ik er altijd terecht kan voor verse groenten en fruit. En daarbovenop ken ik er de winkelmedewerkers persoonlijk. Ze kennen mijn wensen en geven mij raad, waar en wanneer nodig. Dat is op en top persoonlijk en klantgericht winkelen! En daarom verlenen wij ook heel graag onze steun aan deze campagne.”
Ann Van Der Borght, communicatiemanager Carrefour

“De zelfstandige uitbaters van Delhaize zijn een belangrijke pijler in het succes van onze organisatie. Deze actie, die de sterke punten van de lokale buurtsupers wil benadrukken, geniet dan ook de volledige steun van Delhaize. Een succesvolle winkel is enkel maar mogelijk dankzij uitstekend en gemotiveerd personeel. Zij zijn het eerste aanspreekpunt van de klant, als het ware de ‘ambassadeurs’ die elke dag het merk Delhaize vertegenwoordigen. Het is dan ook niet meer dan normaal dat net zij extra in de bloemetjes worden gezet via deze campagne”.
Kris Volckaert, Vice President Affiliated Stores bij Delhaize Group


Lees hier het campagnekrantje met alles wat je moet weten over onze imagocampagne! 

 

Screen Shot 2019-08-22 at 09.31.29

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››