Prijzen verse groenten en fruit onder druk

Nieuws

Omdat de vraag naar verse groenten en fruit vanuit de horeca en foodservice bijna volledig is weggevallen en de export minder vlot loopt, staat de prijsvorming van een aantal producten onder druk. Daarom doen de Belgische veilingen een oproep om meer lokale groenten en fruit te kopen.

De Belgische veilingen vanuit de koepel LAVA, samen met VLAM, lanceren een campagne om meer lokale groenten en fruit te kopen. Ook op Europees niveau wordt aan de alarmbel getrokken en aangedrongen op meer steun vanuit de EU.

Een tv-spot in samenwerking met VLAM moet vanaf maandag 6 april deze boodschap versterken. De tv-spot zal gedurende 2 weken te zien zijn op de zenders Eén, VTM, Q2, Vitaya, CAZ, RTL-TVI en club RTL, en ook online op Youtube, Facebook en Instagram.

Jij kan op deze campagne inspelen door het daarvoor ontwikkeld materiaal te verspreiden via je eigen communicatiekanalen:

  • Video met en zonder geluid: download hier op het platform met campagnemateriaal

  • De online toolkit voor B2B-partners is onderweg! Hou dus zeker het platform met campagnemateriaal in de gaten!

  • Andere? Laat het weten aan de B2B afdeling van VLAM als je het materiaal in andere formaten nodig hebt

Check ook https://www.versondernemer.be/nieuws-1/kies-voor-groenten-fruit-van-bij-ons-campagne

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››