Oproep: plaats vuilbak voor 'corona-afval'

Nieuws

Mooimakers vraagt om een restafvalbak voor wegwerphandschoenen, mondmaskers en reinigingspapier bij de uitgang van je winkel te voorzien. Er is ook een affiche beschikbaar om boven deze vuilnisbak op te hangen.

Heel wat klanten gebruiken wegwerphandschoenen, mondmaskers en reinigingspapier wanneer ze komen winkelen. Spijtig genoeg zien we die nu ook opduiken tussen het zwerfvuil. Daarom lanceerde Mooimakers een specifieke campagne omtrent deze problematiek :

1. De ondertussen gekende affiches vind je via de webwinkel van Mooimakers als downloadpakket met berichten om te delen op je eigen sociale media. 

2. Er is nog steeds onduidelijkheid bij sommigen over in welke vuilnisbak je gebruikte handschoenen of mondmaskers gooit. Dit beschermingsmateriaal hoort bij het restafval, net zoals gebruikte papieren zakdoekjes.  

Daarom vraagt Mooimakers om een duidelijke restafvalbak voor het 'corona-afval' bij de uitgang van de winkel te voorzien. Mooimakers heeft ook een affiche gemaakt die je boven deze vuilnisbak kan ophangen. Ze trekt de aandacht en zet klanten aan om mondmasker en handschoenen in deze vuilbak te gooien en niet als zwerfvuil langs de weg. 

Beschikbaar in A3 en A4 via de webwinkel van Mooimakers

TIP: Er is ook instructiefilmpje gemaakt dat duidelijk uitlegt hoe je je gebruikte handschoenen veilig kan opbergen en in welke vuilnisbak handschoenen, mondmaskers en zakdoekjes terecht kunnen. Ook dit filmpje kan je gebruiken om je klanten te informeren! Klik hier om het te delen. 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››