Omzetgroei en marge blijven pijnpunt bij Delhaize

Nieuws

In De Tijd verscheen een artikel over de kwartaalcijfers van AH Delhaize. Drie jaar na de fusie blijft de Belgische tak het zwakke broertje in de rekeningen van Ahold Delhaize.

Het kwartaalrapport van Ahold Delhaize leert dat de Belgische supermarkten het moeilijk blijven hebben. Ogenschijnlijk was er weer groei deze zomer: over het derde kwartaal rapporteerde Delhaize 2 procent hogere verkopen in de winkels die minstens een jaar open zijn. Maar gezuiverd voor het grotere aantal werkdagen - de nationale feestdag viel dit jaar op een zondag - was er opnieuw een krimp met 0,6 procent. Delhaize claimt wel marktaandeel gewonnen te hebben in het derde kwartaal. Bovendien blijven de kortingen die de keten toepast om klanten over de streep te trekken op de marge wegen. Afgelopen kwartaal brokkelde de winstmarge af tot 2,8 procent, van 3,2 procent een jaar eerder. Die marge blijft sinds de fusie met het Nederlandse Ahold ruim drie jaar geleden een pijnpunt, ook de groei blijft rond het nulpunt. Pieken en dalen in die verkopen vloeien meestal voort uit het feit dat er meer (of minder) werkdagen zijn.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››