Nieuwe betaalmethode Ahold Delhaize versnelt afrekenen

Nieuws

De nieuwe betaalmethode van Ahold Delhaize werkt met tokens, een uniek digitaal nummer dat gelinkt is aan de krediet- of betaalkaart van de klant. "Met het nieuwe betaalsysteem richten Ahold Delhaize en ING zich op vaste klanten die geen zin hebben persoonlijke gegevens achter te laten wanneer ze betalen", aldus de Nederlandse krant Het Financieele Dagblad.

ING geeft enkel het klantennummer aan de winkel van Ahold Delhaize, maar andere persoonlijke data zoals het kaart- en rekeningnummer worden niet gedeeld. Pas als wordt betaald, online of aan de kassa, wordt de token gekoppeld aan de betaal- of kredietkaart.

Die manier van werken maakt de kans op fraude veel kleiner. Omdat de (web)winkel alleen info over de tokens bezit, kunnen hackers niet langer aan de haal met de kaart- en andere persoons­ge­ge­vens van klanten.

De technologie wordt nu al gebruikt voor mobiele contactloze betalingen via Google Pay of Apple Pay en voor betalingen met onder andere de smartwatch. Maar ING en Ahold Delhaize willen deze nu op grotere schaal mogelijk maken in hun winkels, zowel fysiek als online. Of klanten van de Belgische Albert Heijn- en Delhaize-winkels straks met de tokens aan de slag kunnen gaan, valt nog af te wachten. Voorlopig gaat het om een proef­project in Nederland.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››