Nieuwe affiches voor medewerkers en klanten

Nieuws

het FAVV heeft extra richtlijnen voor personeel en klanten in buurtsupers en supermarkten verspreid. Klik door voor een nieuw overzicht én affiches voor klanten en personeel die je kan ophangen in je winkel en/of personeelsruimtes.

Klik hier voor de nieuwe affiche voor medewerkers

Klik hier voor de nieuwe affiche voor klanten.

Verplichte basisrichtlijnen
- sociale afstand van min. 1,5 m tussen klanten en personeel
- max. 1 klant per 10 m² en gedurende max. 30 minuten
- klanten winkelen alleen, tenzij met hulpbehoevenden
- in ‘grootwarenhuizen’ regelt een medewerker de klantentoegang
- bij verkoop van producten in bulk, boodschap aanbrengen: ‘aanraken = kopen’
- contactloos of elektronisch betalen aanmoedigen, mijdt bij cash betalingen klantencontact 

‘Magjes en moetjes’
- handschoenen mag, verhoogde handhygiëne MOET
- mondmasker mag, sociale afstand MOET en bij ziektesymptomen onmiddellijk je verantwoordelijke contacteren 

Tot slot
- vermijd vooral dat mensen onderling fysiek contact maken
- de kans op besmetting via ‘dode’ voorwerpen is klein ….
- … maar regelmatige reiniging van gladde oppervlakten is wél aanbevolen (met gewone reinigingsproducten)
- behoud de ‘ontsmettingspompjes’ voor kassamedewerkers (andere medewerkers gebruiken water en zeep) 

Deze richtlijnen zijn opgesteld door Buurtsuper.be experts die hiervoor constant in contact zijn met het FAVV. 

Ann Wayenberg en Veronique Bert, onze experts voedselveiligheid en hygiëne, staan de Buurtsuper.be-leden in deze hectische corona tijden bij met raad en daad. Indien jij ook vragen of twijfels hebt, aarzel dan niet om hen te contacteren via veronique.bert@unizo.be en ann.wayenberg@unizo.be

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››