Nieuwe AD Delhaize Landen investeert in personeel

Nieuws

In april opende de nieuwe AD Delhaize Landen haar deuren. Om het personeel klaar te stomen voor de nieuwe winkel, organiseerde uitbater Olivier De Mol, samen met Adecco en PMO een Retailschool op maat én exclusief voor zijn nieuwe winkel.

De AD Delhaize in Landen werd gebouwd volgens het nieuwste AD-winkelconcept, met ruime gangpaden, sfeervolle verlichting, warm kleurgebruik en een aanbod dat gemak centraal stelt. Oliver en zijn echtgenote Julie willen zich met hun nieuwe AD in de eerste plaats integreren in de buurt. “De winkel zorgt voor dertig nieuwe jobs die we lokaal invullen. We denken dat dit al een eerste stap is naar integratie in de buurt, maar de echte integratie zal vooral komen door het contact dat onze gemotiveerde en enthousiaste medewerkers dagelijks hebben met de klanten. Zij zullen voortdurend opleidingen krijgen om de beste service aan onze klanten te kunnen blijven aanbieden.”

Gezond boerenverstand
Maar Olivier en Julie investeerden al volop in het personeel nog voor de winkel open ging. “Toen de zoektocht naar gemotiveerd personeel voor de nieuwe winkel startte, kwamen Adecco en PMO met het voorstel om een Adecco Retail School te organiseren. Ik was snel gewonnen voor dat idee”, vertelt Olivier.

Het is voor de drukbezette zaakvoerders immers gemakkelijk dat Adecco de preselectie én opleiding van de kandidaten op zich nam. En het feit dat Adecco voor de opleiding beroep deed op de ervaren experts van PMO, gaf hem meteen het nodige vertrouwen in het opzet.

“We hebben vooral mensen met een gezond boerenverstand nodig”, vervolgt hij. “Mensen die ’s ochtends opstaan en zin hebben om te komen werken. Zonder pretentie en zonder complimenten.” Iets waar hij specifiek voor zijn winkel ook naar op zoek was, is mensen met interesse in producten. “Wij staan bekend als echte productspecialisten. Het is belangrijk dat onze medewerkers die kennis en interesse delen. Dat geeft toch net dat tikkeltje extra service.”

Een van de consultants van het Adecco kantoor in Sint-Truiden heeft twee halve dagen meegedraaid in de winkel van Olivier in Sint-Truiden. Dankzij die ervaring kon ze de kandidaten veel gerichter selecteren. “Je moet in een winkel heel veel kleine taken goed met elkaar kunnen combineren. Dat mag je niet onderschatten. En dat heeft Adecco nu heel goed begrepen.”

Meer weten? Lees hier het volledige artikel.

Wil je ook een Adecco Retail School organiseren voor de medewerkers van jouw (nieuwe) winkel? Neem dan contact op met Vanessa Abbeel, opleidingscoördinator bij PMO cvba via tel. 02 21 22 638 of vanessa.abbeel@pmocvba.be of met een Adecco kantoor in je buurt.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››