Nieuw recept voor Fuze Tea

Nieuws Productnieuws

Twee jaar na zijn lancering krijgt Fuze Tea een nieuw recept en duurzamere petflessen uit 100% gerecycleerd plastic. Waar vroeger gebruik gemaakt werd van gedroogd theepoeder, zal Fuze Tea nu gemaakt worden van geïnfuseerde thee, dus gebrouwen van theeblaadjes en daarna geconcentreerd.

Exact twee jaar na de introductie van Fuze Tea in België en Luxemburg kondigt het merk aan dat het volledige niet-bruisende gamma een nieuw recept met geïnfuseerde thee krijgt. 

Door geïnfuseerde thee te gebruiken in plaats van gedroogd theepoeder krijgt de ijsthee een natuurlijkere uitstraling. Bezinksels of kleurverandering zijn daar ‘natuurlijke’ gevolgen van. Op de nieuwe verpakking zullen ook theeblaadjes te zien zijn zodat het voor de consument duidelijk is dat geïnfuseerde thee gebruikt wordt. Fuze Tea blijft zijn thee net zoals voordien uitsluitend inkopen bij RainForest Alliance CertifiedTM-theeproducenten, dus duurzaam ingekocht.

De Fuze Tea verpakking wordt ook aangepakt en verduurzaamd. Vanaf 2020 zijn de petflessen van Fuze Tea gemaakt van 100% gerecycleerd plastic (rpet). De flessen worden volledig transparant gemaakt, zodat ze eenvoudiger tot nieuwe flessen gerecycleerd kunnen worden. Dit geldt voor ruim 35 miljoen flessen per jaar, wat zal resulteren in een besparing van 725.000 kilo nieuw plastic per jaar in België. Alle verpakkingen zijn en blijven 100% recycleerbaar, dus ook het label en de dop. 

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››