Nieuw distributiecentrum om beter op online verkoop in te spelen

Nieuws

Volgens Het Laatste Nieuws wil Carrefour tegen midden volgend jaar een nieuw distributiecentrum van 9.000 m² in gebruik nemen. Het zal onder meer de online bestellingen van klanten samenstellen. De vestiging zal ergens tussen Brussel en Antwerpen zijn en voorziet een tewerkstelling van ruim honderd mensen.

Carrefour wil met de het nieuwe centrum het aanbod van goederen uitbreiden die klanten online kunnen bestellen. Het gaat zowel om voeding als om wat Carrefour omschrijft als 'verbruikbare niet-voeding', zoals batterijen. Het bedrijf heeft niet de bedoeling om ook zaken als kleding en elektro online aan te bieden.

Naast een verruiming van het aanbod, wil Carrefour de verwerking gestroomlijnder laten verlopen. Nu worden de meeste pakketten die online worden besteld, nog voor een belangrijk deel samengesteld in de lokale winkels, waarna ze er door de klanten in een zogenaamde Drive opgehaald worden.

Carrefour wil de voorbereiding in de toekomst laten gebeuren in het semi-geautomatiseerde distributiecentrum, om ze daarna gegroepeerd naar een afhaalpunt te brengen. "Zo kunnen we de keten verkorten en verser leveren", zegt Carrefour.

De centrale samenstelling van de pakketten zal Carrefour ook toelaten om het aantal winkels dat een Drive-dienst aanbiedt op te trekken van 220 naar 600. Verder wil Carrefour meer klanten de mogelijkheid bieden om online bestellingen te plaatsen en die aan huis te laten leveren. Nu kan dat al in het grootste deel van het land. Straks zal dat overal in België kunnen met pakketten uit het nieuwe distributiecentrum.

Of ook de aflevering van Simply You-maaltijdboxen via het nieuwe kanaal zal verlopen, is nog niet uitgemaakt. De Ship To-formule die in Antwerpen, Brussel, Gent en Waterloo wordt aangeboden, blijft dan weer apart. Deze voorziet er immers in dat consumenten hun bestellingen al na 90 minuten aan huis geleverd krijgen en is dus afgestemd op verbruikers die nog snel iets nodig hebben.

Carrefour gaat voor de hele logistieke operatie samenwerken met het Canadese Food-X Technologies, dat in de VS ook de online activiteiten van Walmart ondersteunt. Het staat onder meer in voor de optimale berekening van de transportroutes.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››