Nieuw bij Carrefour: ocean bags van zeeafval

Nieuws

Carrefour lanceert een nieuw assortiment zakken gemaakt van zeeafval. Het assortiment ‘ocean bags’ bestaat uit 3 modellen: een boodschappentas, een trolleytas en een opvouwbare tas.

Met de verbintenissen en concrete acties van het Act for Food-programma zet Carrefour zich in voor het recht op voedselkwaliteit voor alle consumenten. Deze zijn verzameld in 20 acties, waarvan 3 gericht zijn op de verpakkingen van het eigen Carrefour-merk. Carrefour is van plan de plastic zakjes te verwijderen die aan de kassa worden verkocht tegen 10 cent. Als alternatief biedt Carrefour andere tassen aan de kassa voor fruit en groenten in bulk: tassen gemaakt van biokatoen, jute, papier en de ocean bags, gerecycleerd uit zeeafval.

Met de principes van de kringloopeconomie in het achterhoofd heeft Carrefour zorgvuldig een assortiment herbruikbare tassen ontwikkeld, gemaakt van gerecycleerde en recycleerbare materialen. Deze nieuwe tassen zijn innovatief op drie niveaus: de manier waarop ze zijn vervaardigd, de gebruikte grondstoffen en de samenwerkingen. Ze zijn beter aangepast aan de behoeften van de klanten: zowel voor gebruik tijdens de boodschappen als voor andere gelegenheden in het dagelijks leven.

Dit gamma bestaat uit drie modellen.

- De totebag gemaakt van 100% gerecycleerd plastic verzameld in de oceanen, in samenwerking met de organisatie Seaqual. Deze reinigt de oceanen en de zeebodem. Met 10 kg plastic kan zij 100 zakken produceren. Dankzij deze samenwerking kan Carrefour actief werken op de netheid van de oceanen en de zeebodem.
- De opvouwbare tas gemaakt van gerecycleerde PET-flessen. 4 flessen worden verwerkt in een zak. Deze zal beschikbaar zijn in 2020.
- De trolleytas vervaardigd op basis van gerecycleerde materialen.

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››