Na de uren van ... Kris Borlo

Nieuws

In de rubriek 'Na de uren' van ons Super magazine brengen we het verhaal achter de hobby van een buurtsuperuitbater. In het juni nummer is dat Kris Borloo van Spar Denderwindeke. Hij speelt op een diatonische harmonica, een typisch Alpen-instrument dat vooral in Oostenrijk bespeeld wordt.

Kris gaat al sinds zijn kindertijd enkele keren per jaar naar Oostenrijk. Op één van zijn vakanties in het Zillertal wordt zijn droom om zelf op een Steirische Harmonica te spelen, werkelijkheid. “We hebben toen de laatste centen die nog voorradig waren op onze Visa-kaarten samengelegd en een instrument gekocht. Ondertussen heb ik drie verschillende instrumenten waarvan eentje van de broers ‘Alpenfever'. Ze zijn bekend in België en Nederland maar nog meer in Oostenrijk waar ze in de voorprogramma’s van grote volksmuziekgroepen mogen optreden.

De passie van Kris voor Oostenrijk merk je trouwens ook in zijn Spar-winkel. “Ongeveer 1% van onze omzet zit in Oostenrijkse producten, die we zelf grotendeels importeren. We gaan dit assortiment nog gevoelig uitbreiden in de nieuwe supermarkt die we aan het bouwen zijn.”

Fysieke optredens geeft hij niet. Maar hij post wel regelmatig filmpjes op het internet. En zijn grootste fans, dat zijn zijn ouders. “Ze hebben het mij ook met de paplepel meegegeven. Op weg naar Oostenrijk werden de cassettetjes met volksmuziek grijs gedraaid!”

Lees het volledige interview in ons Super magazine hier

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››