Lagere prijzen als vervaldatum nadert

Nieuws Productnieuws

De Nederlandse supermarktketen Albert Heijn test een computergestuurd systeem van dynamische prijsverlagingen, om voedselverspilling tegen te gaan. Hoe korter de houdbaarheid, hoe groter de korting.

Een algoritme houdt evenwel niet alleen rekening met de houdbaarheidsdatum, maar ook met het weer, de voorraad, het verkoopverloop en aanbiedingen. Een elektronisch prijskaartje kan dan steeds de laatste korting afficheren, zodat er aan het einde van de dag geen onverkoopbare waren, waarvan de houdbaarheidsdatum verlopen is, in de rekken liggen

Bron: De Morgen

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››