Jumbo neemt zeventien HEMA-panden over

Nieuws

Jumbo neemt de komende drie jaar zeventien panden van HEMA over en bouwt ze om tot supermarkten. Het gaat vooral om winkels in grote steden, in Nederland en België.

Daarnaast gaan Jumbo en HEMA op zes stationslocaties een gezamenlijk winkelconcept ontwikkelen waarbij de supermarktketen het foodassortiment levert.

Voordat Jumbo de panden van HEMA overneemt, is het de bedoeling dat HEMA in de buurt van zo'n winkel een nieuwe vestiging met de laatste winkelformule opent. Zo blijft het winkelnetwerk volledig intact, melden de bedrijven. HEMA verwacht dat er geen banen verdwijnen. Jumbo verwacht door de samenwerking meer werkgelegenheid te creëren. Het geld dat HEMA voor de panden ontvangt, naar verluidt zo'n honderd miljoen euro (FD), zal worden gebruikt om de schulden te verminderen.

Stapsgewijs gaan alle Jumbo-supermarkten in Nederland en België HEMA-artikelen verkopen. Het gaat onder meer om kookgerei, tafelaankleding, theedoeken, glazen, feest- en seizoensartikelen en kaarsen. Deze spulletjes zullen ook via Jumbo.com beschikbaar komen. Verder wordt HEMA voor zeker vier jaar co-sponsor van de wieler- en schaatsploegen van Team Jumbo-Visma. Dat past in het streven om van HEMA een wereldmerk te maken.

Jumbo en HEMA maakten ruim een maand geleden bekend dat ze een commerciële samenwerking aangaan, maar de details moesten nog worden uitgewerkt. Het bericht kwam toen als een verrassing, omdat HEMA eerder dat jaar een partnership aankondigde met Albert Heijn. Daarbij zou het gaan om shop-in-shops van die supermarktketen in grote HEMA-filialen. Die samenwerking is van de baan.

Bron: retailtrends.nl

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››