Japanse robot vult rekken aan

Nieuws

De Japanse supermarktketen FamilyMart zal vanaf augustus een robot inzetten voor het vullen van de winkelrekken met broodjes, drankjes en kant-en-klaarmaaltijden.

FamilyMart wil in 2022 ook robotmedewerkers inzetten in haar twintig andere winkels. In eerste instantie wordt de robot op afstand bediend, maar later zal kunstmatige intelligentie het overnemen. De robot is ontworpen door Telexistence. Het bedrijf hoopt dat het de eerste stap is van een automatiseringsgolf in retail. De kangoeroe-uitstraling van de robot moet ervoor zorgen dat klanten in de buurt van de robot zich meer op hun gemak voelen. Robots die meer op mensen lijken, zouden een oncomfortabel gevoel geven.

Bron: YouTube b/60

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››