Jaarlijks meer dan 2,6 miljoen euro voor lokale verenigingen

Nieuws

Buurtsuper.be berekende dat de 1.570 zelfstandige supermarkten die ons land rijk is jaarlijks 2.629.750 euro investeren in hun lokale verenigingen. Dat is dé reden waarom we onze imagocampagne ‘De buurtsuper, jouw perfecte buur' organiseren.

Sinds de coronacrisis is het duidelijk dat buurtsupermarkten tot de essentiële economische sectoren behoren. Maar hun maatschappelijke meerwaarde is minstens even groot.

Uit onderzoek blijkt dat 8 op de 10 zaakvoerders zelf in de gemeente van hun buurtsuper woont en meer dan 3 op 10 actief participeert aan het lokale verenigingsleven. Die lokale verankering heeft tot gevolg dat de gemiddelde buurtsuper ook regelmatig financieel bijspringt om plaatselijke jeugd-, sport-, culturele of andere vereniging te ondersteunen. Zo geeft de gemiddelde buurtsuper jaarlijks €1.675 uit om lokale verenigingen financieel bij te staan. Buurtsuper.be berekende dat op die manier de 1.570 zelfstandige supermarkten - die ons land rijk is - jaarlijks 2.629.750 euro investeren in hun lokale verenigingen.

Los van de financiële ondersteuning bieden buurtsupers ook stageplaatsen aan voor leerlingen of werkzoekenden en geven ze jonge medewerkers met een 'geaccidenteerde schoolcarrière' tewerkstellingskansen, zetten ze zich via zwerfvuilacties in om de buurt rond de winkel proper te houden en stellen ze AED (Automatische Externe Defibrillator) apparaten ter beschikking, bieden ze extra hulp aan oudere of minder valide klanten (helpen bij winkelbezoek, gratis thuisbezorging, …), houden ze niet rendabele bedrijfsactiviteiten aan om het voorzieningsniveau binnen de gemeente op peil te houden, enzovoort.

helaas dragen onze buursupers deze meerwaarde niet vaak uit. Hierdoor blijft die jammer genoeg, in tegenstelling tot wat we vaak zien bij grote winkelketens, onderbelicht.

Daarom organiseert Buurtsuper.be deze maand de nationale imagocampagne ‘De buurtsuper, jouw perfecte buur’. Via de campagne roepen we de consumenten op om hun favoriete buurtsuper te bedanken via de website www.superbuurt.be.

TIP: Vergeet niet om ook jouw klanten, vrienden en familie op te roepen om een bedankje in te sturen. De zes buurtsupers (een per enseigne) die de meeste bedankjes krijgen, worden verkozen tot Super Team 2020! Stemmen kan nog tot 31 oktober.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››