Hoe krijg je medewerkers mee in jouw veranderingsverhaal?

Nieuws

Mensen zijn sociale wezens. Daarom is de groepsdynamica die ontstaat tijdens veranderingen zeer belangrijk. We geven enkele tips & trics mee die je kunnen helpen in een veranderingsproces.

Wat doe je met ... 

Radicalen’ die ronduit tegen de verandering zijn
- vermijd om tijdens groepsgesprekken,… jouw communicatie op deze groep en hun (negatieve) argumenten af te stemmen
- parkeer hun bezwaren en benader hen individueel

‘Gematigden’ die zich benadeeld voelen door de verandering:
- ongetwijfeld zijn er ook positieve punten: liefst laat je die door de betrokkenen zelf bedenken
- hang er ook voordelen aan vast en vermijd onduidelijkheid over de nieuwe situatie
- erken de inspanningen die deze groep levert en loof hun flexibiliteit

‘Gematigden’ die voordeel halen uit de nieuwe situatie:
- Maak er geen rolvoorbeelden van, want dit zal de negatieve gevoelens van de benadeelden versterken

‘Missionarissen’:
- je hebt mensen nodig die het nut van de verandering inzien en voortvertellen, maar leg niet alle druk op hun schouders  

‘Leiders’:
- kies geloofwaardige mensen uit verschillende onderdelen van de organisatie en laat ze zich engageren aan het veranderingsproces

Meer weten?  

Lees hier hoe je medewerkers het beste benadert om ze mee te krijgen in jouw veranderingsverhaal (uit het boek 'Waarom de ene organisatie swingt en de andere slowt in tijden van verandering')

Praktijkvoorbeelden? Bestel hier het PMO & Lannoo Campus zakboekje of bekijk dit interview op ‘Eventplanner’. 

Graag meer info over onze PMO managementopleiding ‘Me & My Team’? Informeer bij wendy.labie@pmocvba.be

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››