Het nieuwe normaal na corona

Nieuws

Myriam Blanpain, al meer dan 20 jaar expert in de Belgische retailsector en CEO van AddRetail, geeft vijf belangrijkste stappen voor een succesvolle heropstart na corona.

De 'terugkeer naar het normale' moet volgens haar in een proces van vijf gestructureerde en goed voorbereide stappen verlopen: organisatie, herstel, herlancering, creëren van 'het nieuwe normaal' en de nieuwe regels op een duurzame manier toepassen. 

Ons gedrag is veranderd: voor sommige klanten en medewerkers zal de terugkeer naar de winkel op 11 mei een bron van angst zijn. Het is aan de winkel om hier goed mee om te gaan en te focussen op communicatie die vooral informatief en geruststellend moet zijn. 

Eens het bedrijf weer opengaat, is het tijd om op een inspirerende toon te spreken en om goed te luisteren naar de klant. Een goed evenwicht vinden tussen humor en emotie in de communicatie zal in deze fase cruciaal zijn. "De begrippen nabijheid, ligging, solidariteit zijn belangrijk, maar ook praktische en concrete oplossingen die verantwoord consumeren aanmoedigen, zullen de voorkeur krijgen boven puur commerciële campagnes", zegt Myriam Blanpain.

De consumenten zijn zich bewust van de financiële uitdagingen waar verschillende economische actoren in ons land voor staan en zijn daarom bereid om deel te nemen aan de ontwikkeling van nieuwe modellen. Biologisch, duurzaam, lokaal, convenience stores, de sociale rol van de winkel, het plezier van het winkelen in 'het echte leven' als aanvulling op het online surfen, ... dit zijn enkele van de concepten waarmee winkeliers rekening zullen moeten houden in hun klantcommunicatie.

Bron: PUB.be

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››