HelloFresh haalt voor het eerst een positief resultaat

Nieuws

Maaltijdpakketbezorger HelloFresh maakte in het tweede kwartaal van 2019 voor het eerst winst. Het bedrijf had wereldwijd een aangepast ebitda van 18,3 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar had HelloFresh nog een verlies van 3,9 miljoen euro.

De Verenigde Staten behaalde een positieve ebitda-marge van 2,9 procent en in de overige landen waar HelloFresh actief is, werd een positieve ebitda-marge van 11,5 procent gerealiseerd. Het bedrijf had bovendien een omzet van 437 miljoen euro, wat een groei van 37 procent betekent ten opzichte van vorig jaar. De bezorgdienst verwacht in 2019 in totaal 250 miljoen maaltijden te bezorgen wereldwijd. 

HelloFresh leverde het tweede kwartaal zijn maaltijden aan 2,4 actieve klanten. Cijfers van de maaltijddienst in Nederland zijn niet bekend. Verder bezorgt HelloFresh in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, België, Oostenrijk, Luxemburg, Zwitserland, Australië, Canada en Nieuw-Zeeland.

Bron: retailtrends.nl

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››