Extra Mooimakers campagne

Nieuws

Mooimakers lanceert een extra campagne om op te roepen om de schaarse tijd die we buiten spenderen, voor iedereen aangenaam te houden en je afval niet achter te laten. Mooimakers gaat ook gericht communiceren daar waar het probleem groot is, bijvoorbeeld op supermarktparkings.

Lokale besturen en intercommunales moeten helaas vaststellen dat op verschillende locaties het sluikstorten toeneemt en er ook meer zwerfvuil achterblijft sinds de regering midden maart maatregelen nam om het coronavirus in te dijken. Er is ook een nieuw fenomeen dat zich manifesteert: gebruikte handschoenen en zakdoekjes worden, voornamelijk in de buurt van supermarkten en winkels, achteloos achtergelaten. Om dit een halt toe te roepen, lanceert Mooimakers een extra campagne.

Via deze nieuwe campagne roept Mooimakers iedereen op om niets op straten of pleinen te gooien, geen velden of bossen te vervuilen, laat staan te sluikstorten. Door middel van ludieke krijttekeningen die verspreid worden via social media, in printmedia en op schermen, willen ze mensen aanzetten om net even die kleine extra moeite te doen en afval weg te gooien waar het hoort. Tegelijk loopt er ook een radiospot en wordt er gesensibiliseerd op supermarktparkings via digitale affichage.

Wil je de campagne graag ondersteunen op jouw social media?

Dat kan. In de webwinkel vind je een downloadpakket met social posts om te delen op je eigen kanalen. 

Nog vragen over de maatregelen? De info m.b.t. opruimacties werd op deze website verzameld.

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››