Exclusief voor speciaalzaken: ‘Hoe creëer ik meer marge?’

Nieuws

Met het project ‘De moed om ietsje duurder te zijn’ verenigen, inspireren en ondersteunen we voedingsspeciaalzaken. Exclusief voor deze groep worden vier thema-avonden en een inspiratietour georganiseerd.

Consumenten hebben vandaag ontelbaar veel opties, maar op bepaalde momenten kiezen zij voluit voor kwaliteit. Betaalbare kwaliteit, wel te verstaan… Hoe slaag je er als speciaalzaak in om - spijts de vele kosten en derving - toch rendabel te kunnen exploiteren? Luc Roesems heeft een interessante loopbaan achter de rug als econoom en financieel expert bij verschillende grote bedrijven. Momenteel helpt hij, als zelfstandig consultant bij PMO cvba, zelfstandige ondernemers om hun rendabiliteit op te krikken. Hij voert ook jaarlijks, in opdracht van Buurtsuper.be, een sectoranalyse uit van 600 zelfstandige supermarkten / balansen. Luc Roesems zal op onze avond geen lange theoretische uiteenzetting geven, maar vooral de onderlinge ervaringsuitwisseling tussen de deelnemende speciaalzaken faciliteren.

De avond is exclusief voor voedingsspeciaalzaken en start met een rondleiding door de familie Elsen. Kaasambacht Elsen www.elsenkaasambacht.be is een gerenommeerde kaaswinkel, bekend in de Leuvense regio en ver daarbuiten. Vader en zonen Elsen rijpen hun kazen zelf en hebben, in samenwerking met de experts van Buurtsuper.be, hun rijpingsprocedure laten valideren door de Universiteit Gent en het Wetenschappelijk Comité van het FAVV.

Na de rondleiding verplaatsen we ons naar naar een vergaderzaaltje in restaurant Tafelrond (op wandelafstand) en zal financieel expert Luc Roesems het centrale thema inleiden en volgt de onderlinge ervaringsuitwisseling tussen de deelnemers.

Praktisch 

Thema: ‘Hoe creëer ik meer marge in mijn speciaalzaak?’
Spreker: Luc Roesems
Datum: dinsdag 29 september
Uur: 16.30 tot 20.00 uur
Locatie: Elsen Kaasambacht, Mechelsestraat 36, 3000 Leuven - Tafelrond, Grote Markt 5, 3000 Leuven

De sessies zijn gratis voor Buurtsuper.be-leden. Nog geen lid? Klik hier of neem contact op via aurelie.camps@buurtsuper.be

Wij voorzien een licht avondmaal en aangepaste dranken. Bij de keuze van de locatie werd uiteraard rekening gehouden met de nodige afstandsregels zodat we de avond op een inspirerende en vooral veilige manier kunnen beleven. 

Alle deelnemers krijgen een gratis exemplaar van het boek 'Winst, dichterbij dan je denkt', over winst, omzet en rendement in winkelmanagement, geschreven door Luc Roesems en Luc Ardies. 

Inschrijven 

Inschrijven kan tot en met woensdag 23 september via aurelie.camps@buurtsuper.be of via deze link. Wees er snel bij want het aantal plaatsen is beperkt!

Meer weten? 

Met het project ‘De moed om ietsje duurder te zijn’ wil Buurtsuper.be speciaalzaken verenigen en ondersteunen. Er worden vier thema-avonden georganiseerd en een inspiratietour. Klik hiervoor de data en thema's van de andere thema-avonden en inspiratietour.

Lees hier de getuigenis van Vicky Margory en Michaël Van Poucke van ‘Wellington Fresh’. Ze namen deel aan de tweede thema-avond ‘Marketing voor speciaalzaken’. 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››