Eerste 'Spar nieuwe generatie' in Kessel

Nieuws Winkelopeningen

Op donderdag 29 oktober opende in Kessel de eerste winkel van de nieuwe generatie Spar-supermarkten van Colruyt Group. Spar wil plezierig winkelen combineren met de authenticiteit van een buurtsupermarkt. Retail Partners Colruyt Group ontwikkelde de nieuwe generatie in overleg met de zelfstandige Spar-ondernemers.

Retail Partners Colruyt Group ontwikkelde dit nieuwe winkelconcept in samenspraak met de zelfstandige ondernemers.
“Anderhalf jaar geleden stelden we een reflectieteam samen met daarin ondernemers en mensen van verschillende diensten: sales, marketing, aankoop … Dit team stelde een modelwinkel op, gericht op de noden en smaken van de Spar-klant in 2020”, zegt projectverantwoordelijke Yves Dauwe. “Het concept van deze winkel rust op vijf pijlers: dupliceerbaarheid, uniformiteit, moduleerbaarheid, betrokkenheid en originaliteit. Eerst en vooral is dit concept vertaalbaar naar alle winkels, zowel qua grootte, invulling als kostprijs. Een aantal elementen zullen overal aanwezig zijn, zodat alle Spar-winkels herkenbaar zijn voor de klant. Daarnaast kan elke ondernemer zijn supermarkt aanpassen in functie van zijn specialiteit. We nemen ook iedereen mee in dit verhaal: alle interne medewerkers, de ondernemers, hun personeel en de klant. Ten slotte streeft elke winkel ernaar om uniek te zijn. Op basis van de feedback zullen we dit concept verder verfijnen.”

De Spar-winkels zijn gezellige buurtsupermarkten , uitgebaat door vakbekwame zelfstandige ondernemers die met eigen accenten hun winkel uniek maken. Ze bevinden zich in dorps- of stadskernen en onderscheiden zich door hun verse producten, scherpe prijzen en de liefde voor lekker eten. De winkeloppervlakte varieert van 300 tot 1.200 m².

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››