Duurzamere levensmiddelen met keurmerk winnen terrein

Nieuws

In Nederland groeide de verkoop van duurzamere producten met een keurmerk in de eerste helft van dit jaar met 28 %. De totale omzet uit deze producten kwam daarmee uit op 2,5 miljard euro.

De groei is fors hoger dan de totale omzetgroei van supermarkten, die vier procent bedroeg. Dat blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau IRI.

In de eerste helft van 2018 was de verkoop van duurzamere producten met een keurmerk nog goed voor twee miljard euro. Met een groei van vijfhonderd miljoen wordt inmiddels in de supermarkt van elke vijf euro er één besteed aan dergelijke levensmiddelen. 

Het Beter Leven keurmerk is met afstand het grootste keurmerk in de supermarkt. De omzet uit producten met dit logo, met name eieren en vleeswaren, groeide met 32 procent en bedraagt momenteel 1,1 miljard euro.

Bron: retailtrends.nl

 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››