Documentaire namaakproducten doet ogen weer opengaan

Nieuws

Op 19 juli zond Canvas de Britse documentaire ‘Inside the black market’ uit over de namaakhandel in Groot-Brittanië. Buurtsuper.be is nauw betrokken bij dit onderwerp omdat we meewerken aan een project hierover.

Sensibilisering van zowel consument als retailer staat hierin centraal. Denk bijvoorbeeld aan de “Geloof niet in sprookjes, namaak bestaat”-actie tijdens de eindejaarsperiode van 2017.

De cijfers uit de documentaire zijn hallucinant: in 2018 werden 31.000 websites opgedoekt waar nepgoederen werden verkocht, voor 2,5 miljoen pond (2,8 miljoen euro) aan namaakspullen werd in beslag genomen,… Een grote zwarte markt die de legale verkoopkanalen (en u als winkelier) enorme schade berokkent. Net daarom zet ook Buurtsuper.be zich in tegen deze praktijken. De slechte kwaliteit, niet gecontroleerde gezondheidsvoorschriften, verboden chemicaliën die gebruikt worden,… maken dat deze producten niet enkel economische schade aanrichten, maar ook een gevaar zijn voor de gezondheid van de consument. Redenen te over om dit probleem mee aan te pakken dus.

Bekijk hier de documentaire: https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/terzake-docu/2019/terzake-docu-s2019a35/

Meldpunt Federale Overheid: https://meldpunt.belgie.be

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››