Disinfect lanceert mobiele benevelings-units

Nieuws

Disinfect, een spin-off van het Antwerpse brand activation agency CityCubes heeft, na haar ontsmettingstunnel en containerdesinfectie-unit, ook een mobiel dry mist-toestel voorgesteld waarmee afgesloten, grote ruimtes kunnen beneveld en ontsmet worden.

Het toestel werkt met HOCL of waterstofhypochloriet, een biologisch product dat dodelijk is voor COVID-19 maar onschadelijk voor mens, dier en voedingsproducten. Men vindt HOCL ook terug in de witte bloedcellen van de mens, als immuun-molecule tegen virussen.

De HOCL wordt op de desinfectielocatie zelf aangemaakt met lokaal kraantjeswater. Voor die mixing werkt Disinfect samen metPluswater uit Hoogstraten. De dry mist-toestellen verpulveren het vocht via ultrasone geluiden en duwen de werkzame moleculen de ruimte in. Na de desinfectie volgt een swipe test, waarna Disinfect het verslag en een desinfectiecertificaat naar de klant stuurt.

“Qua wetgeving en volksgezondheidsnormen zijn we met alles in orde”, zegt Dieter Veulemans, CEO van Disinfect en CityCubes. “We deden in Australië en in UK vernevelingstesten op Covid-19 en de resultaten zijn positief: onze toepassing doodt Corona. We beschikken dus over de nodige attesten om vanaf nu supermarkten, sportpaleizen, beursgebouwen, (hoge)scholen, cinema-complexen etc. biologisch volledig te desinfecteren."

Het product waarmee gedesinfecteerd wordt kost 5 euro per liter. Met 4 liter omgevormd kraanwater kan op 1 uur tijd 500 m³ beneveld worden. 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››