Delhaize tegen voedselverspilling

Nieuws

In 2019 deelde Delhaize 4,3 miljoen maaltijden uit aan Voedselbanken en lokale organisaties, er werden ook 264.057 porties gered met Too Good To Go, 346 ton oud brood getransformeerd tot dierenvoeder, 1,7 ton brood tot bier verwerkt en 1 ton 'gekke' groenten en fruit gered van verspilling.

Delhaize werkt al 30 jaar samen met de Voedselbanken. In 2011 lanceerde het het “Zero Food Waste - Food Donation” project. Dit voedselrecuperatieprogramma zorgde ervoor dat de producten van Delhaizewinkels aan het einde van hun cyclus beschikbaar werden gesteld voor lokale goede doelen. Deze verenigingen stellen met het geredde voedsel voedselpakketten samen die ze gratis uitdelen aan de meest behoeftigen, of ze bereiden hiermee maaltijden in sociale restaurants.

Vandaag zitten al deze initiatieven vervat in “The Lion’s Footprint”, Delhaize’s duurzaamheidsprogramma met drie grote doelstellingen: minder plastic, minder voedselverspilling en minder CO2. 

Ieder jaar lanceert Delhaize ook een campagne voor 'gekke' groenten en fruit om de producten die niet het standaardformaat hebben opnieuw in de rayons te brengen. Ondanks hun oorspronkelijke vorm zijn ze minstens even lekker en ze weggooien zou verspilling zijn. Ook verwerkt Delhaize 100% Belgische groenten en fruit die niet mooi genoeg zijn voor de versmarkt tot 3 verschillende soorten sapjes: Appel-peer-spinazie-munt, Appel-wortel-biet-tomaat en Tomaat-appel. 

Om voedselverspilling tegen te gaan kan de consument met behulp van deze poster zelf een steentje bijdragen aan minder voedselverspilling. 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››