Delhaize lanceert klantenapp
› Nieuws
Delhaize lanceert een nieuwe klantenkaart en -app. Hoe meer data klanten afstaan, hoe meer korting ze krijgen. Zo wil Delhaize het verschil maken met de discounters.
‘Delhaize is niet de goedkoopste.’ Die zin verschijnt op talloze reclameborden in België. Het is geen campagne van de concurrenten Colruyt of Lidl, maar van Delhaize zelf om een kwalitatiever en vooral gezonder imago aan te meten.
Alles draait om een nieuwe klantenapp. Het spaarsysteem wordt ook in de klassieke kaartvorm beschikbaar. Klanten kunnen punten sparen. Wie 500 punten heeft, krijgt een aankoopbon van 5 euro, te besteden op het hele assortiment. Nieuw is dat klanten ook individuele producten kunnen kopen met hun punten. Via de Delhaize-app kunnen ze bonnen maken en inruilen voor een product.
Delhaize geeft ook digitale kortingen, maar die krijgen klanten alleen als ze bereid zijn meer persoonlijke gegevens te delen met de supermarkt. Wie weinig data deelt, krijgt alleen de basiskortingen van de klantenkaart. Delhaize geeft ook klanten meer korting op producten met een goede nutri- of gezondheidsscore en op producten die ze vaak kopen.
Met de nieuwe app probeert Delhaize het verschil te maken met concurrenten die vooral op de prijs inzetten.