“De tegenslag maakte ons sterker”

Nieuws

Net voor de corona uitbraak gingen we langs bij Lore Van Geloven en Thomas Machiels van SPAR Express Meldert. Ze brachten een eerlijke getuigenis over tegenslag en niet bij de pakken blijven zitten ...

Anderhalfjaar is de SPAR van Lore Van Geloven en Thomas Machiels in Rekem open wanneer er een brief van de gemeente in de bus valt. Vlak naast hun zaak komt er een Jumbo. Lore en Thomas blijven niet bij de pakken zitten en starten een jaartje later opnieuw in Meldert. “Nu bekijken we het als een geluk bij een ongeluk”, vertelt Lore in ons Super magazine. 

“Het moest zo gebeuren. De twee jaar in Rekem zijn een goeie leerschool geweest. Het is dankzij die ervaring dat we het hier nu zo goed doen.” Ook de locatie is beter. “Meldert is nog een echt dorpje, iedereen kent iedereen. Er is enkel een slager en bakker, voor de rest niets. Onze vorige winkel, die vlak bij de Nederlandse grens lag, had veel concurrentie. Omdat heel wat mensen de grens oversteken om boodschappen te doen. Met die factor hadden we te weinig rekening gehouden.” 

Het advies van Lore  voor buurtsuperuitbaters in spe? “Ga niet op alles van de eerste keer in. Bevraag en informeer je goed bij leveranciers, over opleidingen enzovoort. Steek daar veel energie in, zeker in het begin. En neem niet te veel hooi op je vork. Neem er pas extra zaken bij wanneer de rest onder controle is. Hou er ook rekening mee dat niet elke periode dezelfde is. Panikeer niet als je eens een slechte week hebt. Er zijn zo veel factoren die invloed hebben op je omzet. Het belangrijkste van al? Durf hulp vragen wanneer dat nodig is.”

Lees het hele verhaal van Lore en Thomas is het Super magazine, klik hier voor de online versie. 

Lees ook ›› Alle nieuwsartikels (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››