De nieuwe tussendoortjes? Lust ze ruw en rauw!

Nieuws Productnieuws

Hou je van een lekkere energiebooster die geen plaats laat aan enig schuldgevoel? Die vraag heeft de Brusselse Nathalie d’Harveng zich ongetwijfeld gesteld voor ze haar job in de textielsector opgaf. Twee jaar later mag ze trots terugblikken op een geslaagde intrede van de cakes, snacks, breakfast bars met haar productgamma Nats RawLine.

Raw en vegan
Nathalie stapte niet zomaar van de ene op de andere dag op om een nieuwe uitdaging aan te gaan. Haar passie voor gezonde voeding groeide naarmate ze de wereld ging verkennen. In Canada, waar ze vijf jaar verbleef, ontwikkelde ze een bijzondere belangstelling voor planten en granen. In Australië proefde ze ooit haar eerste raw cake. De smaak zou haar nooit meer loslaten. Vastberaden en met gulzig enthousiasme kwam ze van haar verre en inspirerende reizen terug met een plan en een missie: ze zou patissière worden en gezonde producten ontwikkelen die toegankelijk zijn voor iedereen. Nathalie koos voor twee eigenschappen waar ze nooit meer van zou afwijken:

Rawdit vertaal je zowel als “ruw”, dus bruut, zuiver, niet geraffineerd, m.a.w. er komt geen enkele industriële verwerking aan te pas. Raw is echter ook ‘rauw’ want haar producten worden niet gebakken, dit zou immers tot 90% van de vitaminen en mineralen vernietigen.

Vegan: Melk, eieren, gluten en geraffineerde suiker werden meteen uit Nathalie’s keuken verbannen. In hun plaats werden enkel producten van heel hoge kwaliteit toegelaten, met zorg gebracht door Europese leveranciers (uit Frankrijk, Nederland, Duitsland, Spanje). Dadels, noten, amandelen, vruchten, kokosmelk, deze nobele ingrediënten zijn kind aan huis bij “Nats”. Zij weet ook perfect hoe rijk aan ijzer, mangaan, koper en voedingvezels het rijtje wel is.

Lekkere energie
De raw cakes, snacks en breakfast bars van Nats RawLine, bundelen dus deze essentiële voedingsbronnen perfect samen en brengen met hun vitaminen en mineralen de nodige energieboost. Maar de smaak blijft eveneens essentieel, het gamma moet in de eerste plaats ook de smaakpapillen in vervoering brengen.

Madame Raw meets Monsieur Macaron
Tijdens de ontwikkeling van haar productengamma, trof Nathalie het pad van Michael Labro, een student geneeskunde aan de Luikse Universiteit. De man achter het succesvolle merk “Monsieur Macaron” bleef niet ongevoelig voor de plannen van Nathalie en sprong met haar mee op de kar van Nats RawLine. Sindsdien worden alle producten in zijn bedrijf PMSWeet in Luik vervaardigd. De 100% Belgische productie was voor Nathalie immers een must.

Het gamma
Op twee jaar tijd is het gamma al behoorlijk uitgebreid en omvat vandaag niet minder dan 16 verschillende producten :

Raw cakes (8 smaken) : oa framboos en bosbes, limoen en mango, tiramisu, karamel en chocola, allemaal te vinden bij Delhaize
Energy balls (3 smaken onder het merk Nats) : framboos en paranoten, gember en cashewnoten, cholocade en hazelnoten, bosbes, eveneens te vinden bij Delhaize
Vegan squares : klein biscuit met chocolade en karamel, 3 lagen (Delhaize)
Raw bars (4 smaken) : abrikoos en cranberries, framboos en paranoten, chocolade en hazelnoten, en snickers bar.

De verkoop van de raw cakes in het bijzonder loopt als een trein en is dan ook terug te vinden … op de Thalys. En wie verdere horizonten verkent, zal de lekker gezonde snacks van Nathalie ook treffen in Nederland, Zwitserland en Luxemburg, maar sinds kort ook in de Verenigde Staten en Finland. 

Lees ook ›› Alle producten (2378)

23.500 keer bedankt!

Nieuws

Dit weekend werden er massaal bedankjes verstuurd via onze campagnesite www.superbuurt.be: 23.500 keer al bedankte een consument zijn of haar favoriete buurtsuper! En zoveel stemmen, dat geeft natuurlijk weer een nieuwe tussenstand voor onze Super Teams van 2020.
Lees meer ››

Consument geeft meer geld uit aan voeding

Nieuws

UNIZO publiceerde naar aanleiding van het ‘Weekend van de Klant’ onderzoeksresultaten die uitwijzen dat tijdens het afgelopen voorjaar de consumenten vooral meer geld uitgaven aan voeding en dranken (28,99% van de consumenten).
Lees meer ››